קטנוע והתניידות בכרתים – איפה ניתן לשכור?

התניידות בכרתים

לאי היווני כרתים מגיעים מדי שנה מיליוני תיירים. רבים מגיעים לחופשת מנוחה של בטן-גב, אך לכרתים יש הרבה יותר מה להציע, ומי שבוחר לטייל באתרים השונים, כמו למשל בפסגת הר הפסילוריטיס או בעיר העתיקה של חאניה, נדרש לשקול את נושא ההתניידות באי. כמו כל יעד תיירותי, גם בכרתים ישנן מערכות תחבורה שונות. התיור באוטובוסים הוא אפשרי בהחלט והקווים מגיעים לכפרים רבים באי, אך יחד עם זאת, טיול באוטובוס בלבד אינו מאפשר סטייה מהמסלול הקבוע והמטייל תלוי גם בלוח הזמנים של האוטובוס. מוניות בכרתים הן זולות יחסית אך התעריף עלול לנסוק כאשר מדובר ביעדים מרוחקים או בשעות הלילה. עבור מי שמעוניין לטייל בחופשיות, ויש בידו רישיון נהיגה מתאים, שכירת אופנוע יכולה להיות פתרון מצוין.

שכירת אופנוע בכרתים

שכירת אופנוע מאפשרת גמישות רבה בתכנון מסלול הטיול, כמו גם נגישות למסלולים רבים. יוון היא ארץ שרוב שטחה הוא הררי ועל כן הנהיגה על אופנוע מאפשרת גישה לאזורים רבים, כמו גם התניידות מהירה ונוחה. על מנת לשכור אופנוע בכרתים, על השוכר להיות בן 21 ומעלה ולהחזיק ברישיון בינלאומי המוכיח כי יש לו וותק של לפחות שנת נהיגה. השוכר צריך להציג דרכון שתקף לפחות לעוד חצי שנה ורצוי להצטייד גם בכרטיס אשראי בינלאומי.

שכירת אופנוע כחלק מחבילת הנופש

מי שיודע מראש שהוא מעוניין לשכור אופנוע בכרתים, יכול לבחור לעשות זאת עוד לפני הנסיעה. חבילות נופש של "טוס וסע" המאפשרות שילוב בין רכישת חבילת הטיסה לבין שכירת כלי הרכב. לגישה זו יתרונות לא מעטים – התייר מגדיר מראש את הציפיות שלו ומשאיר את "כאב הראש" לסוכנות המשווקת את חבילת התיירות בארץ. כך ניתן להגיע ישירות לאי ולהתחיל בטיול מבלי לבזבז זמן מיותר. מצד שני, סוכנויות הנסיעות גוזרות קופון על שירות זה, ועל כן הוא בדרך כלל יהיה יקר יותר מאשר שכירה ישירה מסוכנות רכב.

שכירת אופנוע בנפרד מחבילת הנופש

מי שמעוניין לטפל בנושא השכירות לפני הנסיעה, אך לא מעוניין לשלם את דמי התיווך של סוכנות הנסיעות, יכול לנסות את מזלו בסוכנות רכב ישראליות. כיום חיפוש קצר בגוגל ייעלה סוכנויות רכב רבות שדרכן ניתן לשכור אופנוע בכרתים, וכך להתחיל את הטיול כשכל הבירוקרטיה כבר מאחוריך. יחד עם זאת, לפעמים ההחלטה על שכירת האופנוע מתקיימת באופן ספונטני לאחר ההגעה לאי. יש חברות ישראליות שגם במקרים כאלו תוכלו ליצור איתם קשר דרך הדוא"ל או הפקס וכך לבצע את עסקת ההשכרה, אך ניתן כמובן לפנות לסוכנויות מקומיות ולבצע את שכירת האופנוע באמצעותן.

פרטים נוספים שכדאי לשים לב אליהם

רגע לפני שאתם חותמים על הסכם השכירות, כדאי לשים לב לפרטים הקטנים. להלן כמה נקודות שיש להתעכב עליהן. מומלץ מאוד לקרוא היטב את חוזה ההשכרה ובמיוחד את הסעיפים הקשורים לביטוח ולעלויות של השתתפות עצמית במקרה של תאונה. יש לברר גם את נושא הביטוח. מלבד ביטוח הבריאות שאותו עושים בארץ, כדאי לבדוק איזה ביטוח מעניקה חברת ההשכרה, ואם יש משהו לא ברור- לא להתבייש ולשאול. לפני שאתם מקבלים לידיכם את האופנוע – צלמו אותו. וודאו שאין נזקים או שריטות, וצאו לסיבוב ניסיון על האופנוע לפני קבלת ההחלטה. כמו בארץ, גם ביוון יש כלל אחד שמומלץ תמיד לציית לו – חבשו קסדה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.