נופש משפחתי בכרתים

כרתים היא אחד היעדים הטובים ביותר ביוון עבור נופש משפחתי. עם חופים שמימיים, חול רך, מזג אוויר מושלם, אוכל טעים ובריא, מלונות איכותיים ומפנקים ושפע של אטרקציות למשפחות עם ילדים, אין ספק שכרתים היא יעד נהדר לחופשה המשפחתית הבאה שלכם. כדי שכל נופש משפחתי בכרתים יהפוך לחוויה בלתי נשכחת, כדאי להגיע אליו מוכנים, עם כל המידע. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

מדוע כרתים היא יעד מעולה לחופשות משפחתיות?

כרתים היא אחד היעדים הבטוחים ביותר שאפשר לחשוב עליהם, האוכל בריא להפליא וגם ממש טעים, השימוש בשמן זית ובירקות טריים מבטיח שהילדים שלכם יאכלו טוב. יש המון אטרקציות שמתאימות לנופש עם ילדים כמו למשל מוזאונים, אתרים ארכיאולוגיים לצד פארקי שעשועים ופארקי מים. מעבר לכך, משפחות עם ילדים תמיד יתקבלו בברכה ברחבי כרתים, המבחר של האטרקציות והאפשרויות הוא אינסופי, אולם לרוב, הפעילויות הטובות ביותר לילדים מתרכזות סביב הערים הפופולריות כמו למשל הרקליון (Heracleion), חאניה ((Chania ורתימנו (Rethymno).

מתי הזמן הטוב ביותר לנופש משפחתי בכרתים?

ילדים גדולים יותר בהחלט יכולים להתמודד עם העונה החמה, אולם עבור ילדים קטנים יותר מאי ויוני יהיו חודשים מתונים, עם זאת מספיק חמים כדי שניתן יהיה גם ליהנות מחיי החוף. בתקופה זו יש פחות תיירים, ולכן תוכלו להימנע מתורים ומצפיפות. אתם יכולים גם לתכנן נופש משפחתי בכרתים בספטמבר. חודש ספטמבר הוא זמן טוב להגיע אם רוצים פחות תיירים, רמות חום נסבלות יותר ומחירים טובים.

פעילויות לילדים בכרתים

יש באמת אינסוף פעילויות ואטרקציות שמתאימות לכל המשפחה, ועוד אחרות שמתאימות ומוקדשות לילדים. משפחות יכולות ליהנות מספורט ימי, שנורקלינג צלילה ושיט. אפשר לרכב על סוסים או לצאת לטיול רגלי בשפע המסלולים המעניינים שיש באי, כאשר חלקם קצרים יותר ומעולים גם לילדים יותר קטנים. יש לא מעט מסלולים לבקר בהם שיכולים להפיק הנאה לילדים ומבוגרים כאחד, אולם תמיד קחו בחשבון את גילם של הילדים בעת בחירת מסלול הליכה.

האטרקציה שילדים הכי אוהבים – פארק מים

אחת האטרקציות האהובות ביותר על ילדים שמגיעים לכרתים היא ביקור בפארק מים. יש לא מעט פארקי מים ברחבי האי, כמו למשל עיר המים בהרקליון (Watercity Waterpark Crete). עיר המים נמצאת בעיירה אנאפולי (Anopoli) במרחק נסיעה של 20 דקות מעיר הבירה. בעיר המים יש מגוון רחב של משחקי מים לילדים ומבוגרים, בריכות שחיה ומגלשות מים. פארקי מים נוספים ששווה לבדוק הם אקווה פלוס (Acqua Plus) רחב הידיים ובו מבחר גדול של משחקי מים, מגלשות אקסטרים למבוגרים ואזורים שמתאימים לילדים יותר קטנים. אם אתם שוהים במחוז חאניה, בקרו בפארק המים לימנופוליס (Aqua Creta Limnopoulis) שנחשב לאחד הגדולים ביוון כולה, עם המון מגלשות ומשחקי מים לילדים.

פארקי שעשועים ואטרקציות חווייתיות לילדים בכרתים

אחת האטרקציות המוכרות בכרתים היא ה- Cretaquarium שזהו אקווריום הממוקם לא הרחק מהרקליון. הוא אינו ענק, אך ניתן למצוא בו חיות מים רבות, כולל כרישים. קרוב לאקווריום נמצא פארק דינוזאוריה (Dinosauria Park) שינחית אתכם בלב התקופה הפרה היסטורית ויאפשר לכם לקבל נקודת מבט שונה על עולמם של בעלי החיים המיוחדים. גם פארק המבוך (Labyrinth Park) הקרוב להרסוניסוס (Hersonissos), מציע דרך מעולה לחשוף את הילדים למיתולוגיה היוונית והוא כולל מבוכים מיוחדים כמו מבוך לייזר, מבוך מינוטאור ועוד.

מוזאונים לילדים בכרתים

ישנם מוזאונים ברחבי האי שיתאימו לכל המשפחה, בעוד שאחרים תוכננו לילדים בלבד. המוזיאון לתולדות הטבע של כרתים (‪The Natural History Museum of Crete), במרכז הרקליון, נחשב למוזיאון מרתק עבור ילדים. במוזיאון ניתן למצוא אזורים שלמים שמוקדשים לבעלי חיים, צמחים ודינוזאורים וגם סימולטור של רעידת אדמה. באזורים מיוחדים נוספים הילדים יחשפו לתעלומות אור, לאשליות אופטיות, הולוגרמות ותמונות תלת ממדיות, ולכאלו שבהם ירגישו כמו מגלי ארצות, יחקרו את המערכת האקולוגית ויחפשו מאובנים. מוזיאון מומלץ נוסף הוא מוזיאון הומו סאפיינס (‪Homo Sapiens Museum) שנמצא במזרח כרתים. מדובר בפארק שעשועים ששם מיקוד על התפתחות האבולוציה מתקופת החיים במערות ועד היום. שם הילדים יוכלו לחזור אחורה בזמן וללמוד על ההמצאות הגדולות ביותר בהיסטוריה ודברים נוספים. ואם אתם מתעניינים בהיסטוריה של כרתים, תוכלו לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archaeological Museum), שנחשב למאוד מעניין עבור משפחות עם ילדים.

חוויות אחרות עם ילדים בכרתים

ילדים שאוהבים טבע ותמיד ישמחו לחקור אותו ולראות זנים מקומיים של צמחים או בעלי חיים, ישמחו לבקר בגן הבוטני של כרתים (Botanical Park & Gardens Of Crete) הממוקם בחאניה. בגן הבוטני תוכלו למצוא עצים טרופיים וצמחי תבלין מכל העולם, ניתן למצוא שם ציפורים ופרפרים וגם להתרשם מעזי הבר של האי. יש גנים המוקדשים לפירות ועשבי תיבול מיוחדים וארומטיים, ולכרמים, כאשר ניתן למצוא שם מסעדה שמגישה אוכל טרי וטעים להפליא שמיוצר מרכיבים שמגיעים היישר מגינת הירק של הגן לצלחת.

איפה ישנים בכרתים עם ילדים?

נופש משפחתי בכרתים צריך לכלול גם מקום לינה ידידותי לילדים, כאשר ישנם באי אתרי נופש רבים שמתאימים למשפחות וחלקם אף נבנו מתוך מחשבה שלמה על חופשה עם ילדים. כמו כן, אם אתם מעדיפים את הנוחות של הבית ורוצים להכין את הארוחות שלכם, לבלות זמן איכותי פרטי או אפילו ליהנות מטבילה בבריכה עם המשפחה, אפשר למצוא מגוון של בתים להשכרה, אלו פזורים בכל מקום ברחבי האי. כמובן שמומלץ וניתן להתארגן על חבילות נופש משפחתי בכרתים, שכוללות טיסות הלוך ושוב ובתי מלון, כאשר ניתן בהחלט ליהנות מהחיים במלונות הכל כלול, שמלאים בכל טוב ויהפכו את החופשה המשפחתית שלכם ללא פחות ממושלמת וכיפית!