איך לתכנן את החופשה המושלמת עם הילדים בכרתים ?

חופשה עם הילדים בכרתים

יש לכרתים הרבה מאוד יתרונות בכל הקשור לחופשות עם ילדים למרות שתכל'ס, ילדים הם ילדים ואפילו אם תקחו אותם רק לים ולחופים המדהימים והם כבר ימצאו מה לעשות וליהנות,

כמו בכל חופשה גם חופשה בכרתים עם הילדים מתחילה למעשה בבית, עם ההכנות והתכנון- בחירת המלון המתאים, בחירת אפשרויות תחבורה וכמובן אטרקציות. מומלץ מאוד לשאול את הילדים מראש לגבי החופשה ולהסביר להם לאן נוסעים, להראות להם תמונות, לפרוס בפניהם את האפשרויות, להתעניין האם יש להם העדפות וגם לקחת איתם את צעצוע או ספר אהובים במיוחד -כדי לשמור על קשר עם הבית וגם כדי להנעים להם את הזמן בעת החופשה. הכנו בשבילכם כמה טיפים לחופשה באחד היעדים היפים והקרובים  ביותר – כרתים..

מה חשוב לדעת בהזמנת מלון כשנוסעים עם הילדים ?

אז איך בוחרים מלון בכרתים ? ישנם מלונות רבים בכרתים שמותאמים למשפחות, וכחלק מהתכנון רצוי לברר מול המלון מה הוא מציע לילדים ןמשפחות. למשל: שירותי בייביסיטר-גם אם המטרה שלכם אינה לצאת לבלות בזוג בערב, רצוי שהמלון יציע שירותי בייביסיטר. כדי לשמור על כל האפשרויות פתוחות – ואוליבכל זאת  יתחשק לכם לבלות ערב זוגי או זמן איכות לבד-  אפילו במלון.  לכן חשוב שהמלון יוכל לספק שירות שמרטפות.

היבט נוסף שראוי לשקול בהקשר של המלון הוא הכיבוד – לאלו שלא נוהגים להביא איתם אוכל ונשנושים מהארץ אולי כדאי לשקול מלון "הכל כלול", יש כרתים מלונות הכל כלול שיודעים לפנק את האורחים שלהם מסביב לשעון ואולי אין צורך לסחוב מהבית. אם זה חשוב כדאי לבדוק מול המלון את האפשרות הזו, בייחוד כשאר נמצאים עם ילדים שתמיד שמחים למשהו טעים.

היבט חשוב נוסף הוא סוג ומבנה החדר – חשוב לברר אם יש חדרים גדולים שמתאימים למשפחות? או אולי חדרים עם דלת מחברת ? מהו סוג המיטות? האם יש מצעים חלופיים בכמות מספקת ? ומגבות ?

מלונות שמתאימים לילדים בכרתים

כמובן שגם בכרתים קיימים מלונות שמותאמים למשפחות ולילדים. שוב כדי לשמור על כל האפשרויות פתוחות אם למשל לא יתחשק לכם לצאת בוקר אחד מהמלון או שתחפשו תעסוקה קרובה שלא מצריכה נסיעה.

יש מלונות שמציעים משחקיות מועדוני ילדים ופינות מיוחדות עם הפעלות לילדים וזה תמיד עוזר. הרי תמיד נוח יותר לנסוע למלון ידידותי לילדים ולא רק למבוגרים.

יש בכרתים גם מלונות עם אטרקציות של פעילות יותר משמעותית כמו פארק מים ומגלשות וכדאי לקחת את זה בחשבון בעת בחירת המלון. מלון כזה יכול להתאים במיוחד למי שלא נוסע לכרתים כדי להתרוצץ מאתר לאתר אלא מעדיף מלון עם כל הנוחות המתבקשת גם לילדים ונוער.

חשוב להוסיף שיש בכרתים מלונות שממש מארגנים מסיבות שמתאימות לילדים והרבה פעילויות שמתאימות לילדים, כך שכשאומרים הכל כלול מתכוונים גם להפעלות ולבידור  שמתאימים לילדים. בררו אילו תכניות מציעים למשפחות עם ילדים ותיהנו מהרבה מאוד הצעות שלפיהן תוכלו לבחור. אם אתם מתכוונים לנסוע מעיר לעיר כדי לנסות יותר ממקום אחד באי, תוכלו למצוא את ההצעות האלה בהרבה מלונות. זאת האטרקציה העיקרית שלהם למשפחות.

אפשרויות ההתניידות באי וחוויית הרכיבה בכרתים

יש כמה דרכים שבהן תוכלו להתנייד בכרתים וזה תלוי בהעדפות שלכם, בתכניות שלכם, במה שאתם אוהבים לעשות ועד כמה מתחשק לכם לנהוג בעצמכם. מלבד המוניות הנוחות והיעילות של כרתים שיכולות לקחת אתכם לכל מקום במהירות מ ואל  שדה התעופה ולכל אתר אחר, יש לכם גם אפשרות לשכור רכב ולנהוג עצמאית מה שיקנה לכם עצמאות וגמישות מבחינת זמנים ותכניות, אפשר לשכור רכבים מסוגים שונים במחירים נוחים מאוד במשרדים השכרה שכבר מתמחים בהשכרת רכב לישראלים ולרוב תוכלו למצוא אצלם גם רכב גדולים למשפחות גדולות.

כרתים מציעה גם 2 אפשרויות התניידות נוספות ומעניינות למשפחה עם ילדים גדולים שגם אוהבת פעילות רכיבה ובעלי חיים– רכיבה על סוסים במסלולי טיול או שכירת זוג אופניים וטיול עצמאי לגילוי האי באופן עצמאי. זה יכול להתאים במיוחד למי שרגיל לעשות פעילות רכיבה על סוסים או אופניים גם בארץ, וזו דרך מצוינת ובריאה לאפשר לילדים לפרוק מרץ ולצבור זיכרונות. חשוב מאוד כמובן לשמור על זהירות ובטיחות בנסיעה, ובמקביל לגלות את כרתים בדרך מקורית ולהקנות לילדים זיכרונות ממקום יפהפה שכיף לגלות עצמאית. זו גם פעילות שאורכת  זמן רב יחסית ככה שהמשפחה מתגבשת ונהנית.

חופים, ים ופעילות ימית בכרתים לילדים

אין ספק שהאטרקציה המרכזית של כרתים היא חופי הטורקיז שלה ואין טעם לנסוע לשם מבלי ליהנות מהם ולנצל אותם. כשנוסעים עם ילדים מומלץ לבדוק באילו חופים יש גם פעילות ימית כמו ספורט ומתקנים. לרוב כל מה שצריך לעשות עם ילדים בחופי כרתים זה להגיע לחוף ולבחור, ינשו שפע פעילויות שמוצעות -שיט בין האיים, צלילת שנורקלים ופארקי מים, ספורט ימי ומוטורי.

אפשר למצוא בכרתים מלונות על קו החוף או קרובים אליו עם בריכות מושקעות ומרכזי ספורט ימי, וועוד אינסוף אפשרויות שיתאימו לילדים בגילאים שונים ויאפשר להם להוציא מרץ וליהנות ממתקנים ופעילויות ייחודיות.

אתרים וטיולים בכרתים שמתאימים לילדים

בחירת המסלולים והאתרים תלויה בעיקר בגיל הילדים אך בסופו של דבר כולם ייהנו מטיולים בעיירות ציוריות וכפרי דייגים, כפרים קטנים ויפים בהרים ואתרים ארכיאולוגיים, או אתרים כמו מבצרים וכנסיות. כאן טמונה גם הזדמנות לספר לילדים מעט מההיסטוריה המקומית, ולקחת אותם למקומות מיוחדים עם היסטוריה מעניינת שנראים קצת אחרת מישראל.

לסיכום כרתים מתאימה מאוד לטיולי משפחות ולילדים ונוער בכל גיל – עם תכנון מראש תגלו שכרתים מעבר להיותה יפה היא גם מציעה שפע של מקומות שכיף לבקר בהם ולגלות עם הילדים בכל עיר ואתר.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מתכננים חופשה בכרתים ומחפשים מלונות בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים וערים בכרתים.