מסלולי טיול בכרתים

החופים משגעים, המסעדות נפלאות, המלונות מפנקים במיוחד, אבל אין חופשה מושלמת ביוון אם לא עשיתם כמה מסלולי טיול בכרתים. זה נכון שישנם מקומות בעולם שהביטוי "בטן גב" אכן תפור עליהם. אבל שלא תטעו לרגע. לכרתים, האי הגדול ביוון, יש הרבה יותר מה להציע מפרישייק על חוף הים. פארקי מים ושעשועים, אתרים מרשימים, נופים עוצרי נשימה, טבע בשיא תפארתו ונמלי ים שאין בהם אפילו רגע משעמם אחד. יצאנו לדרך?

מסלולי טיול בכרתים – לאוהבי מים בלבד

לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שבכל אי יש הרבה מים. מסביב, אבל לא רק. מסלולי טיול בכרתים חייבים, במיוחד בעונה החמה, להכיל נגיעות קטנות של מים קרים. ויש הרבה כאלה.

למשל, פארק המים הנפלא "אקווה פלוס", בו תוכלו להעביר בכיף כמעט יום שלם (פתוח מדי יום מ-10 בבוקר ועד 7 בערב), בהשתוללות בין הבריכות, המגלשות הייחודיות, המדשאות והפעילות לילדים ומבוגרים. מחיר הכניסה – 17-19 יורו – כולל כניסה לכל מתחמי הכיף שבמקום.

לחובבי הז'אנר הרגוע יותר של המים, נמצא אגם קורנס המיוחד. בחלקו המערבי של האי שוכן האגם הנפלא, שממרומי ההרים שסביבו נשקף נוף מרהיב. יום של שקט ושלווה מצפה לכם בתחומי האגם, בו ניתן לשחות. מומלץ בחום להיערך לפיקניק טבע נעים. רק אל תשכחו לשמור קצת אוכל לברווזים שבאגם…

ואם אתם אוהבים מים, אבל רק כשאתם נמצאים בספינה ממוזגת מעליהם, אין כמו מסלולי טיול בכרתים הכוללים שייט לאיים סמוכים. יש רבים כאלו, היוצאים מנמלי הים המרכזיים באי. המלצתנו: שייט לאי המרהיב ספינלונגה, שם תוכלו ליהנות מחוף ים יפהפה, שוק עתיקות, כפר דייגים קטן עם אנשים חמים ומסעדה יוונית אותנטית.

מסלולי טיול בכרתים – על נמלים, כפרים וחופים

לא פחות משישה נמלי ים שונים נמצאים בכרתים, אך אחד מהם יפה מכולם – חרסוניסוס. גרסה משודרגת של נמל תל אביב, עם מלונות, בתי קפה, מסעדות, פאבים ומועדוני לילה. תוכלו ליהנות מבירה קטנה אל מול מראה היאכטות העוגנות ולטייל בשטח הנמל המרשים. מעטים התיירים המבקרים באי ולא "מתנחלים" בנמל המרשים הזה. מומלץ.

חלק מההוויה המקומית היא הכפרים הרבים מסביב לאי. מסלולי טיול בכרתים מציעים ביקורים בכפרים האלו. ברוב המקרים מדובר בטיול יום, לעיתים בשייט ולעיתים ברכב. חלק מהכפרים נמצאים ממש על הרי הסביבה, אחרים מציעים אירוח לילה ובכולם תיהנו מאווירה יוונית נפלאה ואנשים חמים ונעימים. לדוגמא מוקלוס במזרח האי, בו תמצאו נמל קטנטן המפרנס את תושבי המקום העוסקים בדיג; כפר זארוס הנפלא, שמרבית תושביו עוסקים באומנות, ובין סמטאות הכפר שנראות כאילו לקוחות מסרט צרפתי ישן, תוכלו למצוא גלריות, מוזיאונים קטנים ועוד;  פודלה על קו החוף (חצי שעה מהירקליון) שתושביו נוהגים לספר למבקרים על ההיסטוריה של הכפר, האי והמדינה בכלל. ועוד.

לבחור את החוף היפה בכרתים זה בערך כמו לבחור את הבחורה הכי יפה במצעד דוגמניות בינלאומי. ובכל זאת, חוף אלפוניסי המרהיב נחשב בעיניי רבים ליפה מכולם. מים בצבע טורקיז, חול לבן, עצי יער מסביב ושלווה שמזכירה את תאילנד בימים של פעם. אוהבים חופים? אל תוותרו על אלפוניסי

מסלולי טיול רגליים בכרתים

הבטן-גב יצא מהאופנה ופינה את מקומו לבטן-גב-רגליים. אז בין מנוחה למנוחה, טיילו קצת בסביבת האי, המציע מסלולי טיול ייחודיים ומרתקים. הפופולארי מכולם הוא קניון סמארה, בו מטיילים קרוב לחצי מיליון אנשים מדי שנה. הליכה של 6-7 שעות על קרקע שלעיתים די קשה להליכה, ובמהלכה תיתקלו בזני בעלי חיים שונים, שרידי כפר עתיק, מקורות מים ונופים משגעים. שימו לב – מדובר בטרק יומי ללא אפשרות לינה.

אז זכרו – מסלולי טיול בכרתים – ככה הופכים חופשה טובה למצוינת. תיהנו!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.