מזג אוויר בכרתים – כל מה שצריך לדעת

 

המלון, האוכל, האטרקציות, החברים. כולם חשובים למדיי, אבל אין ספק כי גם מזג האוויר בכרתים הוא זה שעשוי להכריע האם תהיה זו חופשה מהחלומות, או חופשה מהבלהות.

את כוחו של מזג האוויר מרגישים כולנו ביום יום, אך יותר מתמיד בזמן חופשה. כולנו זוכרים את השמש המלטפת כשטיילנו ברחובות רומא או את גשם הזלעפות שירד על ראשנו כשעמדנו תחת שער הניצחון בברלין. כך גם בכל הקשור לחופשה באי היווני הקסום. מזג אוויר בכרתים הוא אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק לפני היציאה לחופשה, ובמיוחד לאור העובדה שמדובר בחופשה בה חוף הים והבריכה מהווים עניין מהותי בהנאה.

מזג אוויר בכרתים- כמעט כמו בארץ

הבשורה הטובה – מזג האוויר בכרתים יחסית צפוי, ללא גשמי קיץ ושמיים אפורים באוגוסט. מצד שני, הפתעות תמיד ישנן גם בכרתים. בכל זאת, עונות השנה בכרתים זהות לאלו שאצלנו. לפיכך, החודשים החמים בכרתים, בהם הסבירות לגשם אפסית והטמפרטורה הממוצעת בשעות היום עולה על 30 מעלות, הינם יוני עד ספטמבר. שימו לב – ביוני וספטמבר ממוצע של 2-4 ימי גשם, כך שהסיכון קטן, אך קיים.

מזג אוויר בכרתים בזמן החגים בישראל

חגי ישראל גולשים לעיתים קרובות לחודש אוקטובר ומושכים המוני ישראלים לכרתים. אם זאת, מדובר בחודש "מסוכן" למדיי, בו בממוצע 9-11 ימי גשם. גם אם תהיו ברי מזל ולא תיתקלו בפתיחת ארובות השמיים, אל תבנו על שיזוף הורס בחופי חרסוניסוס. ככה זה כשהטמפרטורה הממוצעת יורדת ל-24. שימו לב שבלילות קריר למדיי (13-15 מעלות), כך שחולצה ארוכה ומחממת מומלצת בחום.

על נובמבר עד מרץ מיותר להרחיב את הדיבור. מדובר בחודשי חורף קלאסיים, עם 12 עד 20 ימי גשם בממוצע והרבה פחות שמש. לא מומלץ לבקר באי בתקופה זו מפני שמקומות בילוי, מסעדות ומלונות רבים סוגרים את שעריהם בחודשים אלו. אומנם ניתן למצוא דילים לכרתים זולים במיוחד בתקופה זו, אך אם החלטתם על אחד מהם, כדי שתתכוננו לחופשה עם מטריות. רצוי לבדוק מראש באתרים הנותנים תחזית מזג אוויר בכרתים למספר ימים קדימה.

מזג האוויר בכרתים מתחיל להתייצב מחדש בחודש אפריל, הלא הוא החודש בו חוגגים את פסח. התחזית בתקופה זאת אביבית ונעימה, 26 מעלות בממוצע וסבירות נמוכה לגשם. המים עדיין קרים, אבל בטברנות כבר מתחילים לשבור צלחות.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.