יעדים בכרתים – על חאניה שמעתם?

כל מי שתשאלו יגיד לכם שחאניה היא העיר המדהימה ביותר בכרתים, הטומנת בחובה היסטוריה קסומה ונופים נפלאים. חאניה ממוקמת בחוף הצפוני במערב האי כרתים ותוכלו למצוא בה חופים אדירים, הרים יפהפיים, שפע טבע ומתחמים ירוקים. היא סמוכה לרכס הרים גבוה מאוד שיש בו המון גשמים במהלך השנה, יותר מאשר באזורים אחרים באי כרתים, על כן היא מאוד ירוקה. מדובר בעיר השנייה המיושבת ביותר באי כרתים.

חאניה ידעה המון כיבושים ומלחמות, ולכן יש בה המון שרידים ועתיקות מתקופות אדומות. ההיסטוריה מורגשת בכל מקום בה ומעניקה תחושה מסתורית ונוסטלגית. אנשי המקום מאוד נחמדים ומסבירי פנים ונותנים את מלוא תשומת הלב לכל מבקר. מומלץ מאוד לבקר ברובע הוונציאני של העיר שהוא ללא ספק אחד מן המקומות היפים ביותר בכרתים. יש שם נמל ומסעדות, שפע אטרקציות לכל המשפחה ואווירה קסומה שמסבירה למה חאניה היא יעד מאסט לכל מטייל באי כרתים. חאניה שווה לפחות יום טיול אחד בחופשה שלכם והיא גם יעד מוצא מצוין לטיולים נוספים באזור הזה של כרתים, במיוחד לטובת מי שחפץ לצאת לטיול בערוץ סאמאריה המפורסם.

איך מגיעים לחאניה?

בוודאי תשמחו לשמוע שבחאניה יש שדה תעופה בינלאומי שפעיל לאורך כל השנה ויש המון טיסות שכר שמגיעות מאירופה במיוחד בעונת התיירות שהיא בין אפריל לאוקטובר. אין כמעט אוטובוסים שעובדים בסמיכות לשדה התעופה ולכן כדאי לשכור רכב או לקחת מונית. אם אתם רוצים להגיע מחאניה למקומות אחרים יש מעבורות אל אתונה על בסיס יומיומי, שיוצאות מסודה, שנמצאת כמה קילומטרים מאזור חאניה. אל סודה אפשר להגיע באוטובוס או באמצעות מונית.

אתרים מעניינים בחאניה

מומלץ להתחיל את הטיול בחאניה בהליכה לאורך החומה לעבר הנמל הוונציאני ואל המגדלור. אתם וודאי תיתקלו במוזיאון הימי של חאניה שמספק את כל המידע שרק תרצו על ההיסטוריה של כרתים. המוזיאון פתוח מדי יום בין השעות 10:00 עד 14:00, למעט בימי שני. דמי הכניסה זולים מאוד, רק 2.50 יורו.
יש גם מוזיאון ארכיאולוגי מקסים ברחוב קטן ששמו האלידון. שווה בהחלט ביקור. המוזיאון הזה פתוח מדי יום בין השעות 8:00 עד 17:00, למעט בימי שני. עולה רק 1.50 יורו לבקר בו.
שווה לכם גם להיכנס לארכיון ההיסטורי שפתוח בין השעות 9:00 עד 13:00 והכניסה היא בחינם. יש גם את מוזיאון התרבות הביזנטית שממוקם מאחורי המוזיאון הימי.

מעבר לכך, יש בחאניה שפע מנזרים שמרתק להיכנס אליהם, יש כפרים קטנים וחמודים מסביב לחאניה, יש את בית הקפה המקומי המפורסם "קפה ניאו", יש את קבר אפלת'ריוס ואניצילוס הממוקם בקצה העיר ומשקיף על הים.
ואם אתם מחפשים קפה ממש טוב, לכו לקפה אוסטוריה. האוכל שם סביר אבל הנוף ממש מיוחד ושווה לבוא בשעת השקיעה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.