חופשת בטן-גב בכרתים

האי כרתים, שידוע בחופים היפים, בכפרים המקסימים ובטבע הפראי, שואב אליו כמעט רבע מהמבקרים ביוון. קו החוף של כרתים כולל קרוב ל-100 מיילים של חוף חולי שברובו מפותח, ובעיקר לאורך החוף הצפוני. אזור שהוא שקט יותר, מכוסה יותר בחצץ, אך פחות מתויר – הוא האזור הדרומי.

למרות שהחופים היפהפיים מצויים בכרתים בשפע, אחד החופים החוליים הפופולאריים ביותר נמצא בעיר Rethimno, השוכנת במרכז אורכו של החוף הצפוני. החוף החולי הנרחב וטיילת עצי הדקלים מציעים מקום להירגע לאחר שהסתובבתם וחקרתם את הרחובות וראיתם את הבניינים המהולים בהשפעות טורקיות וונציאניות.

עיר עתיקה זו, על צריחיה ומסגדיה ו"פורטזה" הוונציאני (שנבנה ב-1953 על ידי אנשי ונציה כשהוא משקיף אל הים) – הצליחה להישאר במשך כל הדורות כמעט ללא שינוי, על רקע הפיתוח המאסיבי שמאפיין את פאתי העיר.

העיר Rethimno היא אידיאלית אם אתם מחפשים דילים לכרתים שכוללים חופשת בטן-גב על שפת מים נקיים וחוף חולי יחד עם רחובות עתיקים שמעניין לטייל בה. תוכלו לנסות את Bali Beach, כפר דייגים שהפך לאתר נופש ושמר על רוב הקסם הנושן שלו. בחוף הדרומי, חוף Ayia Galini ו-Plakias צמחו והפכו למיני אתרי נופש, אבל טיול לאורך החופיים האחרים יביאו אתכם לאין סוף חופים קטנים ומבודדים מעין כל.

איך מגיעים לכרתים?

יש טיסות סדירות שמחברות את אתונה עם ערי כרתים: Hania, Iraklion ו-Sitia. הירקליון היא יעד שנכלל באותם דילים לכרתים שכן מגיעות לעיר זו גם טיסות ישירות מערים רבות באירופה, וטיסות שכר בעונת הקיץ.

הדרך הטובה ביותר להגיע ממקום למקום על האי כרתים היא על ידי השכרת רכב או נסיעה באוטובוס.

עונה מתאימה לחופשה בכרתים

החוף הצפוני של העיר Rethimno נהנה מאקלים ים תיכוני חם ויבש כאשר הקיץ הוא חם והחורף מתון יחסית. אפריל עד אוקטובר נחשבים לעונת התיירות בצפון, כאשר החודשים החמים ביותר הם חודשי יולי ואוגוסט. אם אתם מתכננים לא רק בטן-גב אלא גם טיולים רגליים, החודשים אפריל ומאי הם הטובים ביותר לפעילות שכזו. נובמבר עד פברואר הם החודשים הגשומים ביותר.

החוף הדרומי מתון יותר ותנודות הטמפרטורה בו מאוזנות יותר. רוב האתרים בכרתים פתוחים בכל ימות השנה.

אפשרויות לינה בכרתים

כרתים מציעה מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מאתרי נופש יוקרתיים וכלה בפונדקים קטנים. בכרתים אפשר גם לשכור וילה, לפעמים גם עם בריכת שחיה, או וילה בקרבת הים, וליהנות מחופשת בטן-גב פשוט מושלמת. הווילה משתלמת במיוחד מבחינה כספית אם אתם מגיעים כקבוצה (חברים או בני משפחה), כי שלא כמו בבית מלון, התשלום הוא לא לפי אדם.

המטבח בכרתים

כמו בכל מטבח יווני, המזון בכרתים נוטה להיות יותר פשוט מאשר מתוחכם. ארוחה ביתית יכולה לכלול מרק שעועית (fesolada), נקניקיות חריפות (Loukanika) ובעיקר גבינות וירקות ופירות טריים. כרתים מציעה גם יינות טובים ומשקה מקומי שנקרא ראקי (Raki).

אפשרויות נוספות חוץ מבטן-גב

בכרתים יש אתרים מעניינים לאוהבי גיאוגרפיה, טבע והיסטוריה. לכן, אם אתם מתעניינים בכך, תוכלו למצוא אינפורמציה מעניינת באתרי האינטרנט, כמו גם ב-Greek National Tourism Organization.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.