המוזיאון הימי של כרתים

מה עולה בדמיונכם כאשר אתם חושבים על האי כריתים? כמובן, זוהי הזדמנות לבלות בחופים היפיפיים, אוכל טוב, בתי מלון מצוינים, כפרים ציוריים, אטרקציות לילדים, וכמובן מוצגים ארכיאולוגיים. רוב הישראלים מזמינים ממשרדי הנסיעות חבילות נופש הכל כלול, כך שהדיל הוא זול יותר.

העיר חאניה

בין הערים היפות והאטרקטיביות ביותר בכריתים, ניתן להזכיר את חאניה, שם גם נמצא המוזיאון הימי של העיר. חאניה משופעת בהיסטוריה ענפה, בעלת חופי ים עוצרי נשימה, שפע מסעדות ברמה גבוהה, מקומות בילוי, נופים מרהיבים, אקלים נעים, ואם מגיעים לכריתים, רצוי מאוד לא לפספס את השהות בעיר.

על המוזיאון הימי

בעיר חאניה, ברובע הוונציאני, מומלץ לבקר במוזיאון הימי. כל מטרת מוזיאון זה היא להציג בפני המבקרים את היסטוריית הספנות הקפריסאית והיוונית גם יחד. במוזיאון ניתן להתרשם מדגמי ספינות רבים, חפצים אשר נמצאו בספינות הללו, וכמו כן לא מעט תמונות הקשורות לנושא. האטרקציה העיקרית היא הספינה המינואית.

מה כה מיוחד במוזיאון הימי?

במוזיאון הימי של כריתים, תגליות ארכאולוגיות חסרות תקדים, אותן גילו לפני זמן רב. כמו כן, במקום שפע ציורי קיר ויצירות אמנות אחרות, אותן המוזיאון מציג לתיירים בפעם הראשונה בחייהם. המוזיאון הימי נמצא כאמור בנמל הוונציאני של העיר, והוא מהווה חלק ממבצר פירקה.

זהו איננו מוזיאון גדול במיוחד, אולם הוא משופע במוצגים ימיים, אלה קשורים להיסטוריה הימית של כריתים. בנוסף לכל אלה, מוצגים בו סוגים שונים של אמצעי ניווט ואמצעי קשר, ואפילו נשק. כמו כן, בעבר הייתה תצוגה של יצורים ימיים, ומן המוזיאון ניתן לצפות אל עבר נופים מרהיבים ביופיים.

חשיבותו של המוזיאון

למוזיאון הימי חשיבות רבה באשר לכל הקשור להיבט ההיסטורי. בשנת 1913, הניפו התושבים המקומיים בפעם הראשונה את דגל יוון. למעט העובדה שבמוזיאון ניתן לצפות בספינות, מוצגים ימיים, ציורים, סוגים שונים של כלי נגינה, שרידים מתקופת מלחמות, כאשר הכל מאורגן על פי סדר כרונולוגי, זה מתחיל מתקופת הברונזה ועד היום.

בתערוכות השונות, קיימים לא רק דגמי ספינות עתיקות, אלא ניתן גם לראות את העיר בזמן שהייתה מבוצרת, ועל הנמל שלטו הוונציאנים. כמו כן, קיים תיעוד של פלישת הגרמנים לאי.

זמני פתיחה

המוזיאון הימי בכרתים פתוח למבקרים בין השעות 9:00 ועד 17:00, אולם כדאי לברר זאת קודם עם המוזיאון. בימות חג, הוא סגור.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.