בית חב"ד כרתים

במזל טוב, בתחילת שנה זו, 2017, הוקם לראשונה בהיסטוריה בית חב"ד בכרתים. בתי חב"ד קיימים במקומות רבים בעולם שבהם נוהגים לבקר תיירים ישראלים, אולם עד כה, האי כרתים היה יוצא דופן, למרות שמגיעים אליו לא מעט ישראלים. היה זה רק מתבקש להקים גם עבור האזור הזה בית חב"ד משלו וגם נמצא הזוג שירים את הכפפה.

האי כרתים כיעד תיירותי מבוקש

האי כרתים הוא יעד תיירותי מבוקש בקרב ישראלים בני כל הגילאים, הן בשל מרחק הטיסה הקצר, והן בשל מחיר החופשות שהוא זול יחסית. אולם מה היה חסר שם עד עתה? קצת יהדות. לכן, באי הוקם לו בית חב"ד, שאליו יוכלו להגיע המוני ישראלים, והוא מנוהל על ידי רב בשם יעקוב נחימובסקי ורעייתו ליבי, הנמצאים שם עם ששת ילדיהם. הרעיון קרם עור וגידים בזכות שיתוף הפעולה עם בית חב"ד באתונה שביוון.

מה הניע את הזוג נחימובסקי?

הזוג נחימובסקי מנהל את בית חב"ד בכרתים לא בשל אינטרסים כלכליים או חומריים כלשהם. הם פשוט הרגישו שזוהי מצווה וגם שליחות להקים מקום בעל אופי יהודי באי שאין לו קשר רב עם היהדות, ובכל זאת מדי שנה, מציפים אותו מאות אלפי ישראלים ולא מעט יהודים מכל רחבי העולם. למרות שכיום ניתן למצוא בתי חב"ד במקומות הנידחים ביותר בעולם, אפילו בסיביר הרחוקה והקפואה, דווקא כאן, ממש לא הרחק מהבית, לא היה קיים בית חב"ד. לא זאת בלבד, אלא שאם תירצו לאתר בית כנסת על האי, פשוט לא תמצאו, מכיוון שלא קיים אחד כזה. עכשיו המצב עומד להשתנות.

בית חב"ד שהוקם במימונם של המונים בעלי רצון טוב

בית חב"ד בכרתים, הוקם במימונם של אנשים רבים וטובים, שהבינו מהי המשמעות של הקמת מקום בעל אופי יהודי באי כרתים. זהו מקום שבו כל ישראלי או יהודי, יוכל להרגיש רצוי ובן בית.

מי הם המנהלים של בית חב"ד בכרתים?

כפי שניתן להבין מראשית המאמר, מנהלי בית חב"ד במקום הם הרב נחימובסקי ורעייתו ליבי. נחימובסקי המוכשר הפך בגיל צעיר מאוד לרב מן המניין, במקור הוא מגיע מהעיר חולון. הרב לא רק בקיא ברזי הדת, הוא גם סיים שירות צבאי בדרגת סגן. מאז ומעולם חלם להיות שליח חב"ד במחוזות שמעבר לים, ואכן במשך שנה שלמה שימש כשליח בעיר קייב. אולם, כל שאיפתו הייתה להקים בית חב"ד חדש במקום שנדרש לכך. נחימובסקי הבין את הפוטנציאל הגלום באי כרתים, את עצם העובדה שמבקרים בו כה הרבה ישראלים ויהודים, ומן הסתם הוא גם לא הבין כיצד זה עד כה לא הוקם בית חב"ד במקום. הרב, ביחד עם רעייתו, ביקרו באי, גילו התלהבות, ראו כי טוב, והחליטו שזהו המקום להקים בו בית חב"ד, כל זאת למרות כל הקשיים והמכשולים שניצבו בדרך. בתי חב"ד זוכים לרוב לתמיכה כספית מכובדת מהקהילות היהודיות המקומיות, אולם בכרתים, קהילה יהודית לא קיימת כלל.

כשהחזון הוא זה שמניע

קל להבין שהרב נחימובסקי הוא איש מיוחד ובעל חזון, ולכן עוד טרם הקמת בית חב"ד באי, הוא ביקר שם, בדק את השטח ונעזר בשירותיו של שליח חב"ד באתונה, הרב הנדל. זה תיווך בין נחימובסקי לרשויות השונות בכרתים. לבסוף, הזוג נחימובסקי החליט לגייס כספים מההמונים באמצעות הרשת, כאשר המטרה הייתה לאסוף סכום של 400 אלף ₪ תוך טווח זמן של פחות מיומיים, וסוף סוף, להקים בית חב"ד בכרתים. אין ספק, כי מדובר בסיפור נפלא ומופלא, מעורר השראה.

כתובת בית חב”ד בחרסוניסוס

בהנהלת הרב יעקב וליבי נחימובסקי

כתובת:

Aegeou, 700 14 Analipsi, Greece 700 14 ‏‎Chersoniso‎‏, ‏‎Greece‎

  • טלפון: 054-733-8770

מייל: [email protected]

פייסבוק: https://www.facebook.com/pg/chabadcrete/about/?ref=page_internal

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.